افزایش فروش در فروشگاههای آنلاین: راهنمای 6 مرحلهای و 43 نکته کاربردی برای تحقق هدف
-
-
- وبسایت خود را بهینه کنید: اطمینان حاصل کنید که فروشگاه آنلاین شما کاربرپسند، از نظر بصری جذاب و برای پیمایش آسان است. سرعت بارگذاری سایت را بهینه کنید و آن را برای پاسخگویی به تلفن همراه برای پاسخگویی به مخاطبان گسترده تر تبدیل کنید. برای ایجاد اعتماد و تشویق به تبدیل، توضیحات واضح و قانع کننده محصول، تصاویر با کیفیت بالا و نظرات مشتریان را اجرا کنید.
- افزایش رسانه های اجتماعی: حضور قوی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی محبوب مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و پینترست ایجاد کنید. به طور منظم از طریق محتوا، تبلیغات و مسابقات مرتبط با مخاطبان خود درگیر شوید. از تبلیغات رسانه های اجتماعی برای هدف قرار دادن اطلاعات جمعیتی خاص و هدایت ترافیک به فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید.
-
-
-
- استراتژی های موثر سئو را اجرا کنید: برای شناسایی عبارات جستجوی مرتبط مرتبط با محصولات یا صنعت خود، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. متا تگ ها، سرفصل ها، URL ها و محتوای وب سایت خود را با استفاده از این کلمات کلیدی بهینه کنید. محتوای ارزشمند و قابل اشتراک گذاری را از طریق یک وبلاگ یا بخش منبع ایجاد کنید تا ترافیک ارگانیک را از موتورهای جستجو جذب کنید.
- ارائه مشوقها و تخفیفها: با ارائه مشوقهایی مانند ارسال رایگان، تخفیفها، برنامههای وفاداری، یا جوایز ارجاع، مشتریان را تشویق به خرید کنید. پیشنهادات با زمان محدود و معاملات انحصاری میتواند احساس فوریت را ایجاد کند و فروش فوری را به همراه داشته باشد.
-
-
-
- روند تسویه حساب را ساده کنید: با به حداقل رساندن تعداد مراحل مورد نیاز مشتریان برای تکمیل خرید، فرآیند پرداخت را ساده کنید. گزینه های تسویه حساب مهمان را اجرا کنید و چندین روش پرداخت امن را برای پاسخگویی به اولویت های مختلف ارائه دهید.
- از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید: یک لیست ایمیل از مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی بسازید. ایمیل های شخصی شده با پیشنهادات هدفمند، توصیه های محصول، یا یادآوری های سبد خرید رها شده ارسال کنید. از ابزارهای اتوماسیون برای ارسال ایمیل های بعدی بر اساس رفتار یا ترجیحات مشتری استفاده کنید.
-
ترفندهایی برای افزایش فروش برای فروشگاه های آنلاین (43 نکته)
- از تاکتیکهای کمبود مانند موجودی محدود یا پیشنهادات زمان محدود استفاده کنید.
- تکنیکهای بیفروش و متقابل را بگنجانید.
- اطلاعات دقیق محصول را ارائه دهید و به سوالات متداول پاسخ دهید.
- برای ایجاد اعتماد، سیاست بازگشت و بازپرداخت بدون دردسر ارائه دهید.
- صفحات محصول را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
- از تصاویر و ویدیوهای محصول با کیفیت بالا استفاده کنید.
- پشتیبانی از چت زنده را برای کمک به مشتریان در زمان واقعی اجرا کنید.
- برای بررسی یا تایید محصول با اینفلوئنسرها یا وبلاگ نویسان همکاری کنید.
- تجربه خرید را بر اساس ترجیحات مشتری یا خریدهای گذشته شخصی کنید.
- از توصیفات مشتری و اثبات اجتماعی برای ایجاد اعتبار استفاده کنید.
- پنجرههای بازشو با هدف خروج را برای گرفتن سرنخها قبل از خروج از سایت اجرا کنید.
- برای تشویق تجارت مجدد، موارد رایگان یا نمونه هایی را همراه با خرید ارائه دهید.
- فروشگاه آنلاین خود را برای درخواست های جستجوی صوتی بهینه کنید.
- از محتوای تولید شده توسط کاربر، مانند عکسها یا نظرات مشتریان، برای تبلیغ محصولات استفاده کنید.
- گزینه های چند زبانه را برای مشتریان بین المللی ارائه دهید.
- گزینههای پرداخت منعطف، از جمله طرحهای اقساطی را ارائه دهید یا اکنون بخرید، خدمات بعدی را پرداخت کنید.
- یک برنامه ارجاع را برای تشویق مشتریان فعلی برای معرفی مشتریان جدید اجرا کنید.
- با تایمرهای شمارش معکوس یا تبلیغات با زمان محدود، فوریت ایجاد کنید.
- اگر مکان های فروشگاه فیزیکی دارید، وب سایت خود را برای سئوی محلی بهینه کنید.
- از تبلیغات هدفگیری مجدد استفاده کنید تا به مشتریان بالقوه محصولاتی را که مشاهده کردهاند اما نخریدهاند یادآوری کنید.
- تخفیف ها یا تبلیغات شخصی را در روز تولد یا سالگرد مشتریان ارائه دهید.
- برای تبلیغات مشترک یا تبلیغات متقابل با مشاغل مکمل همکاری کنید.
- سرعت بارگذاری وب سایت خود را برای کاهش نرخ پرش و بهبود تجربه کاربر بهینه کنید.
- از اعلانهای اثبات اجتماعی، مانند پاپ آپهای فروش اخیر، برای ایجاد حس محبوبیت و اعتماد استفاده کنید.
- یک استراتژی بازیابی سبد خرید رها شده را از طریق یادآوری ایمیل یا تبلیغات هدفمند اجرا کنید.
- تخفیفات انحصاری یا دسترسی زودهنگام به محصولات جدید را برای مشتریان وفادار ارائه دهید.
- راهنماهای دقیق اندازهگیری و اندازهگیری را برای پوشاک یا سایر محصولات وابسته به اندازه ارائه دهید.
- اگر برای محصولات شما قابل اجرا است، یک نمایش زنده محصول یا ویژگی آزمایش مجازی را اجرا کنید.
- از طریق یک تالار گفتمان، وبلاگ یا انجمن آنلاین که در آن مشتریان میتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، حسی از جامعه ایجاد کنید.
- لیست محصولات خود را برای بازارهایی مانند آمازون یا eBay بهینه کنیدقابل اجرا است.
- از تبلیغات بازاریابی مجدد برای هدف قرار دادن مشتریانی که قبلا خرید کرده اند استفاده کنید.
- آستانههای ارسال رایگان را برای تشویق مقادیر بالاتر سفارش ارائه دهید.
- گزینههای ورود به سیستم اجتماعی را برای سادهسازی فرآیند ثبتنام و پرداخت اجرا کنید.
- از فرمهای نظرسنجی خروج یا بازخورد برای جمعآوری اطلاعات و بهبود تجربه مشتری استفاده کنید.
- وبسایت خود را برای دستگاههای تلفن همراه بهینه کنید تا تعداد فزاینده خریداران تلفن همراه را برآورده کنید.
- برای ارزش افزوده، معاملات بسته یا بستههای محصول را پیشنهاد دهید.
- اطلاعات دقیقی درباره زمانهای ارسال و گزینههای ردیابی ارائه دهید.
- یک ویژگی لیست علاقه مندی را اجرا کنید تا به مشتریان اجازه دهید محصولات را برای بررسی خرید بعدی ذخیره کنند.
- از هشتگهای تولید شده توسط کاربر در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای افزایش دید و تعامل برند استفاده کنید.
- تخفیف یا تبلیغات انحصاری را به مشترکین خبرنامه ارائه دهید.
- استراتژیهای قیمتگذاری پویا را بر اساس تقاضا، فصلی بودن یا بخشهای مشتری اجرا کنید.
- از پنجره های بازشو یا همپوشانی برای ارائه تخفیف در ازای ثبت نام ایمیل استفاده کنید.
- به طور مداوم داده ها و معیارها را تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه های بهبود را شناسایی کرده و استراتژی های فروش خود را بهینه کنید.
منابع این مطلب:
- نیل پاتل - نیل پاتل یک کارشناس و کارآفرین مشهور بازاریابی دیجیتال است که نکات و استراتژی های روشنگری را برای بهبود فروش آنلاین از طریق وب سایت خود neilpatel.com ارائه می دهد.
- وبلاگ Shopify - وبلاگ Shopify اطلاعات زیادی در مورد بهترین شیوه های تجارت الکترونیک، از جمله نکات و ترفندهایی برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین ارائه می دهد. این منبع قابل اعتمادی برای مشاوره عملی و بینش صنعت است.
- هاب اسپات - هاب اسپات یک پلتفرم بازاریابی داخلی و فروش پیشرو است که منابع ارزشمندی را در مورد جنبههای مختلف بازاریابی آنلاین، از جمله استراتژیهایی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک، فراهم میکند.